KRATKA DROGOWO - TRAWNIKOWA ECO
służy utwardzaniu i stabilizacji gruntu, zapewniając jednocześnie naturalną cyrkulację wody w gruncie.
Kratka wykonana jest z tworzywa uzyskanego w drodze recyklingu odpadów tworzyw sztucznych, pozwala szybko utwardzić teren, wzmocnić skarpę lub pobocze drogi.
To opcja zamienna dla kostek brukowych, asfaltu lub płyt ażurowych.
Może być obsiewana roslinnością lub wypełniona dekoracyjnym kruszywem.
Swoje zastosowanie znajduje m.in. na:
- Parkingach
- Trawnikach
- Podjazdach
- Magazynach otwartych
- Osiedlowych drogach dojazdowych
- Polach golfowych
- Wybiegach dla zwierząt
wymiary 492,7 mm x 492,7 mm i wys. 39 mm
Kratka drogowo-trawnikowa to ekologiczny produkt, wykonana jest z tworzywa PE pochodzącego w 100% z recyklingu – z własnego regranulatu.]
Opis montażu kratki:
1. PODKŁAD
Zdjąć wierzchnią twardą warstwę podłoża. Przygotować warstwę podkładu z dobrze zagęszczonej mieszanki żwiru. W zależności od rodzaju terenu i rodzaju obciążeń, które będą oddziaływać na kratę , dla stref przeznaczonych do ruchu pojazdów należy przygotować warstwę o grubości do 30 cm.zaś dla stref przeznaczonych do ruchu pieszych warstwę o grubości 15 cm. Następnie należy rozłożyć na niej geowłókninę 400g/m2, której zasadniczą funkcją jest utrzymanie drobniejszych elementów warstwy wyściółki oddzielonych od niższej warstwy. Woda, ściekając z wyższej warstwy gruntu, wymywa drobniejsze elementy w stronę niższej warstwy. Proces ich wymywania jest zatrzymywany przez włókninę, co zapobiega osłabieniu konstrukcji nośnej drogi.
2. WARSTWA WYRÓWNUJĄCA
Wysypać warstwę wyrównującą o grubości 5-7 cm o właściwościach granulometrycznych, gdzie należy użyć pospółki o ziarenkach l-7mm.
Warstwę wyściółki dokładnie ubić (zagęścić) i wyrównać podłoże pod kratę . Czynność ubijania, wyrównywania nie powinna nigdy odbywać się w temperaturze niższej niż 2°C.
3. UŁOŻENIE KRATY STABILIZUJĄCEJ GRUNT
Po zakończeniu fazy przygotowań warstw nośnych, można rozpocząć układanie krat. Kraty zostały wyposażone w specjalne haczyki męskie/ żeńskie, które sczepiają ze sobą osobne elementy siatki. Podczas instalacji nie ma potrzeby stosowania urządzeń mechanicznych, ponieważ każdy element waży ok lkg. Należy zwrócić szczególną uwagę na krawędzie, gdzie siatki powinny być przytrzymywane krawężnikami niczym normalne płyty chodnikowe, uważając aby zostawić 5 cm przestrzeni pomiędzy ostatnim rzędem kratek a krawężnikiem krawędziowym, celem pozostawienia przestrzeni na możliwe przesunięcia. Szczególnie w okresie letnim należy bezpośrednio po ułożeniu płyt wypełnić komórki, dzieląc obszar pracy na sektory. Kratki mogą być cięte piłą łańcuchową i umieszczane na zewnątrz rur i studzienek. Jeżeli chodzi o ułożenie krat na nasypach lub poboczach dróg, należy zwrócić szczególną uwagę na strukturę instalacji, która w fazie układania krat i nawierzchni będzie składać się ze stabilnych materiałów drenażowych. W przypadku stromych zboczy, użyć kotew gruntowych.
4. WARSTWA TRAWIASTA
Po zakończeniu powyższych czynności należy rozsypać na całej powierzchni krat warstwę wypełniającą, maksymalnie 1 cm ponad poziom modułów. Aby osiągnąć optymalny wzrost trawy, komórki siatek powinny być wypełnione mieszaniną 40% piasku, 30% torfu i 30% gliny. Aby zapewnić szybki i trwały rozwój murawy, zaleca się korzystanie z trawników bardziej odpornych na suszę. Przed zasadzeniem należy dokładnie nawodnić nawierzchnię poprzez zraszanie. Po zakończeniu etapu umieszczania sadzonek należy często je nawozić i nawadniać aż do całkowitego uformowania się murawy. Przy odpowiedniej wilgotności grunt wypełniający komórki obniży się o około 1-1,5 cm pozostawiając trawnikowi przestrzeń na wzrost, eliminując jednocześnie ryzyko uszkodzenia trawnika przez pieszych lub pojazdy.